mandag 15. oktober 2012

SPRÅKSTIMULERING KNYTTET TIL LÆREPLAN

Språkstimulering går igjen i flere læreplanmål for Barn og Ungdomsarbeiderfaget. Det er også et tema som man kan få som eksamensoppgave. En slik oppgave kan for eksempel se slik ut. Her er også noen læreplanmål tatt med. DET ER MYE GØY MAN KAN PUTTE INN I EN SÅNN OPPGAVE.

Tema:  SPRÅK OG LÆRING
Oppgave:
Planlegg og gjennomfør et opplegg for en barnegruppe der dere legger til rette for læringsaktiviteter, hvor språkstimulering er et av temaene.

Kompetansemål:
Helsefremmende arbeid:
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
·         gjør rede for aktiviteter for barn og unge som kan fremme god fysisk og psykisk helse.
 Kommunikasjon og samhandling:
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
·         gjøre rede for hovedtrekk ved barns språkutvikling og gi eksempler på språkets betydning for personlighetsutviklingen
Yrkesutøvelse:
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne
·         drøfte barne- og ungdomsarbeideren som rollemodell for barn og unge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar